نحوه تقسیم مشاعات آپارتمان
وکیل ملک خونه زمین وکیل دادگستری - موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان - وکیل دعاوی ملکی داود حسنوند 09121404305

نحوه تقسیم مشاعات آپارتمان

چهار شنبه 24 دی 1399
21:23
وکیل ملکی 09121404305

تقسیم آپارتمان با توجه به قدرالسهم

تقسیم بین مالکان معین و مشخص می باشد و به صورت قانونی تقسیم و مجزا می شود. به عنوان مثال یک دستگاه آپارتمان به همراه پارکینگ و انباری با عرصه و سایر مشاعات و مشترکات مطابق قانون تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرایی آن در سهم اختصاصی یکی از مالکین مشاع قرار می گیرد.

نحوه تقسیم از نظر وکیل ملکی:

تقسیم باید به عرصه کل ملک به میاحت متر مربع مشخص و معین با حیاط به ترتژ تعیین شده و موجود در صورت مجلس تفکیکی انجام شود. در صورت موجود بودن حیاط خلوت و اینکه کدامیک از مالکین حق دسترسی و استفاده از آن را دارند که به تبع هزینه های نگهداری آن را نیز بایستی متقبل شوند، موقر است. واحد سرایداری آن نیز از قسمتهای مشترک و مشاعی مجموعه آپارتمان می باشد که سرایدار و خانواده اش در آن زندگی می کنند. و به تبع موارد استفاده از آب، گاز، برق و مخابرات نیز جزء هزینه های مشترک می باشند. در مورد ایجاد باغچه و پارک کوچک در حیاط با تشریک مساعی مالکین، موضوع به نتیجه می رسد. هزینه های نگهداری آن نیز با توافق مالکین مشخص می گردد چگونه باید هزینه شود.

راه پله و پشت بام در تقسیمات جزو مشترکات و مشاعات همه واحدها می باشد که امکان دسترسی برای قرار دادن کولر آنتن در پشت بامها و قرار دادن کلید ورودی پشت بام به همه مالکین از ملزومات و ضروریات است.

جرا همین الان با وکیل تماس نمیگیرید!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: